Barqaror rivojlanish hisoboti / 2024

Kompaniya profili

GRI 2-1, 2-2, 2-6

“O‘zbektelekom” AK (Uzbektelecom) — milliy telekommunikatsiyalar operatori va O‘zbekistonda aloqa xizmatlarini yetkazib beruvchi yetakchi kompaniya. Kompaniya aholini va biznesni zamonaviy telekommunikatsiya xizmatlari, jumladan statsionar va mobil aloqa, keng polosali Internet, raqamli televideniye va bulutli yechimlar bilan ta’minlab, mamlakatning raqamli infratuzilmasi rivojlanishida asosiy rol o‘ynaydi.

Kompaniyaning yuridik nomi — “O‘zbektelekom” AK, savdo nomi — UZTELECOM™. Kompaniya O‘zbekiston Respublikasining “Aksiyadorlik jamiyatlari va aksiyadorlar huquqlarini himoya qilish to‘g‘risida” 2014-yil 7-maydagi O‘RQ-370-son Qonuniga muvofiq faoliyat yurituvchi, davlat ulushi ustun bo‘lgan aksiyadorlik jamiyati hisoblanadi.

“O‘zbektelekom” AK faoliyatining asosiy yo‘nalishlari:

Statsionar aloqa

Mobil aloqa

Keng polosali Internet (DSL, Fiber-optic)

Raqamli televideniye

Bulutli yechimlar va biznes uchun yechimlarni

Kompaniyaning qiymat zanjiri 500 dan ziyod yetkazib beruvchilar bilan hamkorlikni o‘z ichiga oladi, ular orasida telekommunikatsiya jihozlari, IT-yechimlar va infratuzilma bilan ta’minlovchi Xitoy, Janubiy Koreya va Yevropadan xalqaro kompaniyalar.

>10

mln

Kompaniya O’zbekiston bo’ylab xususiy va korporativ mijozlarga xizmat ko’rsatadi

Kompaniya butun O‘zbekiston bo‘ylab 10 mln xususiy va korporativ mijozlarga xizmat ko‘rsatadi. Daunstrim-subyektlar yakuniy foydalanuvchilar, chakana hamkorlar va distribyutorlarni o‘z ichiga oladi.

Shuningdek, Kompaniya raqamlashtirish va AKT-infratuzilmasini rivojlantirish sohasidagi loyihalarni amalga oshirish yo‘lida xalqaro telekommunikatsiya kompaniyalari, moliyaviy muassasalar va davlat organlari bilan faol hamkorlik qiladi.

TC-TL-000.A, B, C, D

Bugungi kunda Kompaniya abonentlar bazasi va tarmoq trafigi bo‘yicha quyidagi ko‘rsatkichlarga ega:

9,2

mln

mobil aloqa abonentlari soni

1,6

mln

statsionar telefon aloqasi abonentlari soni

2,5

mln

keng polosali ulanish abonentlari soni

6 568

petabayt

tarmoq trafigi

TC-TL-520a.2, 3

O‘zbekistonda provayderlar va aloqa operatorlari o‘rtasida samarali Internet-trafik almashinuvini ta’minlovchi bir nechta piring tarmoqlari faoliyat ko‘rsatmoqda — Uz-IX, TAS-IX va SNS-IX. Uz-IX, o‘tkazuvchanlik qobiliyatiga qarab, bir martalik va har oylik to‘lovni undiradi, TAS-IX esa, a’zolik shartnomalari asosida ishlaydi va mahalliy trafikning bepul almashinuvini taqdim etadi, bu xalqaro trafik uchun xarajatlarni kamaytiradi. SNS-IX Internetga yuqori tezlikda va ishonchli ulanish bilan mustaqil almashinuv nuqtasi sifatida faoliyat yuritadi.

Xatarlar orasida tarmoq neytraliteti va pulli piring bilan bog‘liq tartibga solishdagi o‘zgarishlarni, shuningdek, Uz-IX tarif modellari tufayli moliyaviy yuklamani va raqobatchilar infratuzilmasiga bog‘liqlikni ajratib ko‘rsatish mumkin. Shu bilan birga, mahalliy piring tarmoqlaridan foydalanish xarajatlarni qisqartirish, xizmatlar sifatini yaxshilash va mahalliy operatorlar bilan hamkorlikni mustahkamlash imkonini beradi, bu mamlakat raqamli ekotizimining rivojiga xizmat qiladi. Xatarlarni minimallashtirish uchun turli piring tarmoqlariga ulanishni diversifikatsiyalash va qonunchilikdagi o‘zgarishlarni diqqat bilan kuzatib borish tavsiya qilinadi.

O‘zining va tijoriy bog‘liq kontent yuklanishining (1) amaldagi barqaror tezligi, tarif rejasi (statsionar Internet)dan va (2) assotsiatsiya qilinmagan kontentdan kelib chiqib — 100 Mbit/sekunddan 1 Gbit/sekundgacha:

80,99

Mbit/s/с

Statsionar Internet

54,17

Mbit/s/с

Mobil Internet (5G — 422,95 Mbit/s)

Kompaniya missiyasi

“O‘zbektelekom” AK missiyasi iqtisodiyotning raqamli transformatsiyasiga va hayot sifatining yaxshilanishiga xizmat qilish orqali, O‘zbekistonning barcha aholisi uchun zamonaviy telekommunikatsiya xizmatlariga ulanishni ta’minlashdan iborat.

Kompaniya qadriyatlari

Kompaniya qadriyatlari innovatsiyalar va texnologik yetakchilikni, xizmatlar sifati va ishonchliligini, ijtimoiy mas’uliyat va barqaror rivojlanishni, shuningdek, professionallik va jamoaviy ishlashni o‘z ichiga oladi.

“O‘zbektelekom” AK rivojlanishi tarixi 1992-yildan, Kompaniya milliy aloqa operatori sifatida tashkil etilgandan vaqtdan boshlanadi. O‘z faoliyati davomida Kompaniya an’anaviy statsionar aloqa operatoridan ko‘p profilli telekommunikatsiya va raqamli xizmatlar yetkazib beruvchisigacha bo‘lgan yo‘lni bosib o‘tdi. Bugungi kunda Kompaniya iqtisodiyotni raqamlashtirish va mamlakatning barcha hududlarini telekommunikatsiya xizmatlaridan foydalanish imkoniyati bilan ta’minlash bo‘yicha davlat dasturlarini amalga oshirishda asosiy ishtirokchi hisoblanadi.

keyingi bo'limga o'tish

Faoliyat geografiyasi